اکسیران

شرکت اکسیر آزمای شکوه کوثر ( دانش بنیان )

  1. خانه
  2. »
  3. محصولات
  4. »
  5. دی آمونیوم فسفات
دی آمونیوم فسفات
در این مطلب میخوانید

دی آمونیوم فسفات که آن را (DAP) می نامند، شناخته شده ترین و پرمصرف ترین   کود فسفر در جهان است. این کود شیمیایی از دو ماده تشکیل دهنده رایج در صنعت کود تولید می شود و محتوای نسبتاً بالای مواد مغذی و خواص فیزیکی عالی آن را به گزینه ای محبوب در کشاورزی و سایر صنایع تبدیل کرده است.
کودهای فسفات آمونیوم برای اولین بار در دهه 1960 در دسترس قرار گرفتند و DAP به سرعت محبوب ترین در این کلاس از محصولات شد. این کود در یک واکنش کنترل شده اسید فسفریک با آمونیاک فرموله می شود، جایی که دوغاب داغ و سرد، دانه بندی و الک می شود.در کود کد 18-46-0 درجه استاندارد مواد مغذی نسبتاً بالا است، بنابراین محصولات کودی با محتوای مواد مغذی کمتر ممکن است دارای برچسب DAP نباشند.

تولید دی آمونیوم فسفات

کارخانه های تولید کننده دی آمونیوم فسفات برای تولید 1 تن DAP  نیاز به 1.5 تا 2 تن سنگ فسفات ، حدود 0.4 تن گوگرد برای حل کردن سنگ و 0.2 تن آمونیاک دارند.

تغییرات در تامین یا قیمت هرکدام از این مواد تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی دی آمونیوم فسفات دارد.

دی آمونیوم فسفات
دی آمونیوم فسفات

این کود به دلیل اینکه سرشار از مواد مغذی است باعث کاهش هزینه های جابجایی و حمل و نقل می شود.

خواص کود DAP

با انحلال دانه های DAP آمونیوم آزاد می شود، نهال ها و ریشه های گیاه نزدیک به آمونیاک فرار می توانند آسیب ببینند. این آسیب احتمالی معمولاً زمانی رخ می دهد که PH خاک بیشتر از 7 باشد، شرایطی که اغلب در اطراف گرانول DAP در حال حل شدن وجود دارد. برای جلوگیری از چنین آسیبی، مصرف کنندگان باید از قرار دادن غلظت های بالای DAP در نزدیکی بذرهای جوانه زن خودداری کنند.

موارد مصرف غیر کشاورزی دی آمونیوم فسفات

دی آمونیوم فسفات میتواند به عنوان یک ماده برای مقابله با آتش استفاده شود. به عنوان مثال، مخلوطی از DAP و سایر مواد را می توان قبل از آتش سوزی پخش کرد تا از سوختن جنگل جلوگیری شود. سپس پس از گذر از خطر آتش سوزی به منبع غذایی تبدیل می شود. DAP در فرآیندهای مختلف صنعتی نیز مانند تکمیل فلزات استفاده می شود. برای تولید کشت پنیر به شیر اضافه می شود.

قیمت کود دی آمونیوم فسفات

برای خرید دی آمونیوم فسفات یا استعلام قیمت با شرکت اکسیران تماس بگیرید.

توجه : اکسیران تولید کننده مونو آمونیوم فسفات نیز هست

تلفن های تماس :

☎️ : 02177538455

? :09020098999
? :info@eksiran.com

5/5 - (3 امتیاز)