اکسیران

شرکت اکسیر آزمای شکوه کوثر ( دانش بنیان )

  1. خانه
  2. »
  3. محصولات
  4. »
  5. دی سدیم فسفات خوراکی
دی سدیم فسفات یک ماده شیمیایی است که به غذاها، لوازم آرایشی و سایر محصولات اضافه می شود.
دی سدیم فسفات
در این مطلب میخوانید

دی سدیم فسفات یک ماده شیمیایی است که به غذاها، لوازم آرایشی و سایر محصولات اضافه می شود. به عنوان یک نگهدارنده و تقویت کننده طعم، از جمله موارد دیگر، مفید است. این نوع مصنوعی نمک اسیدی از عناصر سدیم و فسفر ساخته شده است. شیمیدان ها آن را در آزمایشگاه ایجاد می کنند و دارای فرمول na2hpo4 12h2o است

دی سدیم فسفات در غذا
در غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده بسیار رایج است. برخی از اهدافی که در فرآیند تولید انجام می دهد عبارتند از

دی سدیم فسفات خوراکی یک امولسیفایر است!

این یک ماده شیمیایی است که به پیوند چربی و آب به یکدیگر کمک می کند. چربی ها بدون کمک با بسیاری از مایعات دیگر مخلوط نمی شوند. (به روغن و سرکه فکر کنید.) امولسیفایرها ساختار شیمیایی دارند که به ترکیب آنها کمک می کند.

برای فروش دی سدیم فسفات با ما تماس بگیرید

دی سدیم فسفات یک امولسیفایر مفید برای محصولات لبنی و سایر مواد غذایی است. پنیر، خامه فرم گرفته، شیر و سایر محصولات لبنی به دلیل داشتن دی سدیم فسفات بافت و قوام منحصر به فردی دارند.

استفاده از دی سدیم فسفات به عنوان نگهدارنده

هم سدیم و هم فسفر می توانند به افزایش ماندگاری غذاها کمک کنند. همچنین برخی از اولین موارد نگهداری و ماندگاری غذا از نمک استفاده می کردند.

دی سدیم فسفات همچنین در کنسرو کردن مواد غذایی مفید است زیرا از زنگ زدن فلز جلوگیری می کند.

دی سدیم فسفات
دی سدیم فسفات پودری

تقویت کننده طعم غذاهای فرآوری شده اغلب دارای افزودنی هایی هستند که طعم آنها را تقویت می کند و آنها را خوش طعم تر می کند. بسیاری از غذاها دارای مواد افزودنی حاوی سدیم هستند که طعم آنها را افزایش می دهد.

کنترل pH سطح pH (یا سطح اسیدیته) یک غذا می تواند بر ارزش غذایی، رنگ و سایر ویژگی های آن تأثیر بگذارد. کنسرو کردن یا استفاده از شیشه ها می تواند سطح pH غذاها را تغییر دهد. دی سدیم فسفات می تواند به کنترل سطح pH غذا در طول فرآیند تولید کمک کند. منبع

نام های دیگر آن disodium hydrogen phosphate heptahydrate

برای خرید دی سدیم فسفات با ما تماس بگیرید

برای خرید مواد شیمیایی و یا دریافت آنالیز با شماره 09020098999 از طریق واتس اپ در تماس باشید

خرید دی سدیم فسفات

آیا دی سدیم فسفات بی خطر است؟

در اکثر محصولات، دی سدیم فسفات بی خطر است. در طول زمان به سطوح سمی در بدن شما تبدیل نمی شود. سطح دی سدیم فسفات معمولاً در هر محصولی که آن را دارد پایین است. همچنین به محافظت در برابر آلودگی و پوسیدگی مواد غذایی و لوازم آرایشی کمک می کند.

خرید دی سدیم فسفات

تفاوت بین دی سدیم فسفات و تری سدیم فسفات

تری سدیم ارتوفسفات و سدیم فسفات ترکیبات معدنی حاوی فسفر هستند. تفاوت اصلی بین تری سدیم ارتوفسفات و سدیم فسفات این است که تری سدیم ارتوفسفات برای محیط زیست مضر است، در حالی که فسفات سدیم نسبتاً دوستدار محیط زیست است.

دی سدیم فسفات و بیماری کلیوی.

کلیه های شما مواد شیمیایی و سموم غیر ضروری بدن را فیلتر می کنند. این مواد شیمیایی شامل فسفر است.

مشکلات سلامتی مانند بیماری کلیوی می تواند بر میزان خلاص شدن از شر فسفر تأثیر بگذارد. فسفر بیش از حد در بدن شما می تواند منجر به ضعیف شدن استخوان شود. همچنین می‌تواند باعث رسوبات کلسیم شود که می‌تواند به بیماری‌های قلبی، درد مفاصل، مشکلات رگ‌ها و سایر مسائل کمک کند.

مشکلات گوارشی. دی سدیم فسفات بیش از حد، به ویژه در ملین ها، می تواند روده شما را تحریک کند. این می تواند باعث ناراحتی معده، یبوست، اسهال، سر درد و سایر مسائل شود.

بیشتر محصولات دارای دی سدیم فسفات مقدار آن را برچسب گذاری نمی کنند. اگر از داروهای حاوی آن استفاده می کنید، سعی کنید بیش از 3 گرم از این ماده شیمیایی در روز دریافت نکنید.

برای مشاهده سایر محصولات شیمیایی به صفحه محصولات مراجعه کنید

5/5 - (1 امتیاز)